Wednesday, March 9, 2011

akhirnya...

Posted by ReenLysa at 5:24 PM
assalamualaikum n gud day..

kenapa tulis tajuk akhirnya???..yala..bila ada permulaan pasti ada pengakhirannya kn..mm..bila ada akhir mesti ada tengahnya kn..itulah hidup..masalah datang dn pergi silih berganti..tiada manusia yg x hdup tanpa masalah..=)..cuma itu suma bergantung pada diri kita dalam melaksanakan masalah itu..


lagi-lagi kpd kita yg bergelar sbg seorang pelajar..pasti masalah datang bertimpa2 dn akhirnya membuat kita merasa stress..lebih2 lg bila stress yg kita alami turut memberi effect kepada rakan2 d sekeliling yang langsung tidak bersalah..kenapa kah kita tidak mampu membezakn hal ini..exam.assignment,kuiz,test,berat badan meningkat,masalah jerawat,cinta,keluarga,rakan2,duit..semuanya merunsingkan kita..namun mmg itulah yg hrus kita lalui...dn xsemestinya perjalanan yg kita ambil selalu saja di penuhi batu dn duri serta semak samun..pastinya juga kita akn melalui jalan yg lurus sekali sekala dlm hidup kita...ingat lah.Allah x akn menguji umatNya dgn sesuatu yg x bisa kita tanggung..


Jangan memandang masalah hny sbg satu penderitaan..mengeluh.."kenapalah aku berada di tempat ini,knp bukan org lain"sama sekali harus di lemparkan jauh dr sudut fikiran kita yg cetek..berkata spt itu x mgkin dpt menyelesaikn masalah yg kita hadapi...kita harus bersyukur dlm segala hal..kita hrus sedar bahawa Allah ingin membawa kita lagi dkt dgn Dia brulah Allah menguji kita..


Although the world is full of suffering, it is also full of the overcoming with it" - Hellen Keller

some information on how to manage ur stress n problems..:)

THE POWER OF TRAPPED:

hal ini boleh dikaitkn dgn sikap kita yg suka menunda pekerjaan..salah satu cara utk mengatasinya adlh dgn menggunakn cara the power of trapped ini..katakn pada diri kita kalau kita sudah x punya waktu yg lama lg..mungkin in few or more mins utk menyelesaikn pekerjaan yg hrus kita kerjakn..bahkn mgkin kita blh berbisik pd diri kita sendiri.."bagaimana kalau hari ini adalah hari terakhir ak hidup d dunia..apakah aku mampu melaksanakn tugas itu lg..baik ak hargai waktu yg ada ini dgn memberesknnya"..saya yakin dgn cara ini..pasti semuanya akn baik2 sahaja..waktu yg singkat akn menekan kerja yg cpt..insyaAllah pasti semuanya akn selamat..


"you only live once, but if you work it right, once is enough"anonymous







LOVE WHAT ARE U DOING

whatever work or proffesion u involve..do it with full dedication n love..it will run smoothly as u wish for..when we love what we doing..there will be no "LAZY" word.."HARD" word..n "GIVE UP" word..lakukn saja semuanya dgn senang hati..pasti kegembiraan akn datang mengikuti anda..:)..jgn  pndg remeh pada segala bnda walau sekecil mana pun ia..hargainya..dn berilah kasih syg kpd apa jua yg anda lakukn..xrugi pun..:)..

"May your dreams take you.. to the corner of your smiles, to the highest of your hopes, to the windows of your opportunities, and to the most special places your heart has ever known.." - Carson Wrenn





!!STOP THAT NEGATIVE THINKING IMMEDIATELY!!

bila ada wanita..mesti ada lelaki..bila ada bulan mesti ada matahari..dn samalah juga halnya dalam..bila ada positif pasti ada negatif..sejak kecil lg kita sudah tahu bahawa ambil yg positif buang yg negatif..evendo both are essential in life..p xsemua bnda hrus negatif kn..bila kita sering terjebak dalam sudut negatif..pasti semua bnda yg jernih pun kita rasa sgt keruh..kita sering melemparkn tanggapan negatif sebelum mencuba or mengenali sesuatu benda or perkara..ish..mmg susah sgt la..sbb hal ni sering bermaharaja lela dlm benak fikiran stiap manusia..
dengan itu kita hruslah mengalih kn perhatian kita pada hal yg positif..dlm setiap yg kita lakukn..insyaAllah tiada apa yg mustahil kalau kita mencuba...

It takes a strong person to deal with tough times and difficult choices. But you are a strong person. It takes courage. But you possess the inner courage to see you through" - Douglas Pagles







COMMITMENT IS IMPORTANT

ramai orang yg x bersedia dlm melaksanakn sesuatu perkara kerana tiadanya komitmen dlm diri mereka..bahkn sy sendiri sering tidak ada komitmen..so the key is..berkomitmenlah secara jujur pd diri kita sendiri..dari detik ke detik..n if possible..every precious second in our life..hrgailah n bg la komitmen sepenuhnya..org yg berkomitmen..pasti akn di senangi n d percayai oleh org lain..jd kn komitmen yg kita ada itu sbg bahan bakar dlm diri kita utk melangkah ke depan...

"when work,commitment, and pleasure all become one and you reach that deep well where passion lives, nothing is impossible"







REMEMBER ALLAH IS ALWAYS BY YOUR SIDE

apapun yg terjadi..apapun dugaan yg kita lalui..semua ini sudah tertulis sejak azali..Allah want it to be that way..so we as servant for Him..shud follow everything without any objection..hidup hbukan seperti yg kita mahu...bukan kita yg menentukn perjalanan hidup ini..kita hanya merancang tapi Allah yg menentukan..sudah..jgn stress dn menganggap semua masalah itu adalah bala n kesusahan buat kita..hadapi dgn tabah dn tenang kerna Allah sering memerhati kn kita tiap masa walau di mana jua...:)

You can have hope, you can be optimistic. You can be inspired to climb your mountains. You can be strong and patient. Life is full of new beginnings. We are the author of the story of our lives. Then we can 
make the next chapter a wonderful one....:)





:)..dats all...utk lg lanjut..blh la surf laman2 web ni



n byk lg...jz google saja la..hehe

                                                                     love erin bacho:)













0 comments:

Post a Comment

 

Reenlysa lalaland...:) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review