Friday, November 2, 2012

random post

Posted by ReenLysa at 5:57 PM


motif? hehe..motif saja saja..

Assalamualaikum

setiap yang tertulis setiap yang terjadi setiap perkara yang kita lalui. bukan kah itu semua anugerah dari Illahi :")

Subhanallah, Alhamdulillah, Lailahaillallah, Allahuakbar , Lahawlawala Quwwataillabillahilaliyyilazim ..... 

panjang zikir saya...bukan sebarang zikir...okay back to the topic..

Kadang2 Allah sembunyikan matahari, Allah turunkan hujan dan kilat, kita tertanya tanya,, haihh manalah perginya matahari,  hmmm,, rupa rupanya Allah ada suprise utk kita,, Dia beri kita pelangi .. Allhamdulillah

kadang kadang hati tertanya tanya untuk apa tujuan manusia hidup di dunia,, dah dapat hidup pun kira satu anugerah..ya Allah tak terhitung pmberian Allah,, hidup dah satu anugerah, Allah bg lagi udara utk kita bernafas, air, makanan..pakaian, tempat tinggal, tanah yang subur, lautan , teman, pasangan, keluarga, pendidikan, kerjaya, duit, ya ALlah dan banyak lagii..tu semua kan anugerah Allah...mmgla semua tu kita usaha..tp usaha tu,, siapa yg nilai dn siapa yg makbulkn? THE only ONE..ALLAH :)...(p/s: lihat balik tujuan kita hidup untuk apa?)

tapi, manusia selalu lupa, manusia sering mengeluh, manusia sering lalai, manusia sering kecewa, manusia sering bersedihh..hmm nama pun manusia kan...kalau xda perasaan tu manusia superabnormall..hehehe..xcukup kah pmberian yg Allah kasi pada kita ni, bila dah dpt nikmat xreti nk bersyukur, bila Allah tarik balik nikmat tu, bru nak salahkan nasib..btanya "knapa aku di uji spt ni, org lain Allah xuji mcm aku pun?" syukur lah bersyukurlah.....bayangkan lah orang lain yang mungkin x senasib dgn kita...
kita senang senang masuk sekolah,kolej ,
universiti, mereka?

disleksia.....bersyukur kerana kita mampu menulis
dan mengenal huruf dgn baik
mereka ketakutan hampir stiap saat di waktu kita lena
di buai mimpi...



sedih..











mereka makan apa yang ada, kita? tepuk dada sndiri:"(



semua orang pun ALLAH uji juga, cuma yang berbezanya bentuk ujian yang diterima, semua orang ada masalah tersendiri, cuma kadang2 sesetengah orang bijak menyembunyikannya :) ini baru ujian dunia..ya Allah...

muhasabah diri ini


"Sejauh mana seseorang itu mampu menghadapi tekanan ,sebanyak itu lah ganjaran pahala yang bakal diperolehinya... Semakin besar tekanan yang dihadapi , semakin besar nilai pahala di sisi Allah s.w.t..... " 


insyaALLAH..:")


"Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan,jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan buat pedoman Jangan berbangga denga pujian teman kerana sebalik pujian terdapat satu kejian Perkataan yang lemah lembut itu melembutkan hati yang lebih keras dari batu batu dan perkataan yang kasar akan mengasarkan hati yang lebih halus dari sutera Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali Kegagalan pertama, tidak ianya terus gagal: tetapi ianya kan membangkitkan cita cita yang bersemangat lagi teguh bagi sesiapa yang pernah mengalaminya" +copyandpasteoutofnowhere+






0 comments:

Post a Comment

 

Reenlysa lalaland...:) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review